New host in linked model

Translated by moderator. Original post below the line.


Hello! I need to know if it is possible to change automatically with dynamo the host of a family for a new one (both hosts are in a link). The specific problem is: in my work model (mep) I have linked an architecture model (arq) with a 20 cm wall to which I have placed a family based on the face of a luminaire. In architecture they make me a new interior wall (a wall with a paint finish) of 2cm that is aligned with the 20cm one. When reloading the arq link in my mep work model, the new wall appears, but my luminaire is hidden, so I have to select the new wall created as the new host. Is there a way to automatically do this process?


Original post below*


Hola! Necesito saber si se puede cambiar de manera automática con dynamo el anfitrión de una familia por otro nuevo (ambos anfitriones están en un vinculo). El problema concreto es: en mi modelo de trabajo (mep) tengo vinculado un modelo de arquitectura (arq) con un muro de 20 cm al que tengo colocada una familia basada por cara de una luminaria. en arquitectura me hacen un nuevo muro interior (un muro de acabado de pintura) de 2cm que queda alineado con el de 20 cm. Al recargar el vinculo arq en mi modelo de trabajo mep me aparece el nuevo muro, pero mi luminaria queda oculta, por lo que tengo que seleccionar como nuevo anfitrión el nuevo muro creado. hay alguna manera de poder hacer de manera automática este proceso?

@callersZNECA ,

Mira, aca se habla solamente ingles :wink:

Saludos desde Austria

Andreas
https://forum.dynamobim.com/faq